onsdag 1 januari 2014

Men ååååå, nyårsplanerna gick i stöpet.....

Men ååååå, nyårsplanerna gick i stöpet :(

Den underbara mannen vaknade igår och kände sig förkyld, under dagen blev det inte bättre så vi meddelade våra nyårsgäster att smitta fanns i huset, ingång på egen risk!
Helt förståeligt valde gästerna att slippa bli smittade med hans basilusker och det blev en nyårskväll i vår ensamhet.
Vi hade mat för ett halvt kompani och som tur var hjälpte gladeligen sonen med kompis till att äta upp en del av den innan de åkte vidare för mer festligheter.
Vi spelade lite yatzy, tittade på tv, åt gott och pratade om planer och drömmar vi har om eventuella resor och annat skoj.
Tolvslaget firades inne i stallet med hästar som var coola trots att det dundrade rätt så mycket ovanför oss, valde medvetet att ge natthöet lite senare så att det fanns att pyssla med när det smällde som mest.

Det här är första året på länge jag inte haft en hysteriskt rädd häst uppstallad här, vi har haft sönderivna boxar vid två tillfällen och uppjagad helt löddrig häst som har behövt kollas till och bytas sjöblöta täcken på i flera timmar efter tolvslaget.
Så jag var helt nöjd att min "jour" slutade innan halv ett detta år så jag kunde gå och lägga mig i skaplig tid :)

Nu är det alltså 2014, det börjar smått att bli ljusare ute och jag verkar ha klarat mig från den underbara mannens bacill..... Kan det bli bättre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar