måndag 6 januari 2014

Vakande öga (som ser allt!)

Ett bra dressyrpass väckte definitivt upp mig rejält!

För den som inte rider är det svårt att förklara känslan efter en riktigt bra ridtur, Qråkan levererade idag och matte är nöjd.

Maggan (givetvis jag också;-)) tycker att vi ska nosa på alla femårsgrejor och idag fortsatte vi att sniffa på bakdelsvändningar och skänkelvikningar plus att vi ryggade två gånger. Han gjorde dem så bra att vi inte ansåg att det var nödvändigt att göra fler idag.

Sen slog vi på stort och provade galopp från skritt och galopp ner till skritt och även det gjorde han över förväntan, formen och tempot var också bättre genomgående hela passet och jag märker att han orkar lite mer för varje gång.

Kanske blir lite tjatig nu men jag är så himla förtjust i min häst, han är så arbetsvillig och verkar vara av rätta virket att kunna gå så långt jag vill och kan tävla i alla fall!
Jag är också väldigt tacksam och nöjd över den hjälp och uppbackning jag får i min ridning men också mentalt och tävlingsplaneringsmässigt av Maggan.
Jag tycker att vi har en god dialog om hur vi ska lägga upp träningen för det bästa resultatet och hållbarheten av min Qråka, ovärderligt om man lyckas bra som tävlingsryttare.

Blandade bilder från några träningar under vakande öga (som ser allt!)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar