tisdag 7 januari 2014

Vilket jävla skitsnack!!

Nu skulle man kunna tro att någon snackar skit, och i och för sig finns det ju flertalet folk som gör det men dem struntar jag i nu.

Jag snackar här om riktig skit!
Jag kommer ju i kontakt med hundratals kilo skit varje dag och får såklart en liten relation till all bajs som passerar i mitt liv.
Jag kan varje box utan och innan för alla hästar har sitt sätt att skita på och vissa rör sedan gärna runt bajset i hela boxen söndersmulat i atomer... Skitkul, verkligen :(
Här har vi två stycken som vissa nätter gör ett mer grundligt jobb på det men faktiskt är det relativt lättmockat här.
Vi har haft en häst som länge med råge legat i topp på listan "grishästen", men under de senaste månaderna har han faktiskt fått kliva ner från tronen då ett sto har visat sig vara ett strå vassare på att söla ner i sin box!

Jag kan nog ändå tacka mina tjocka torvbäddar att det är så pass lättmockat och all utevistelse såklart, hästarna äter en stund efter intag sen vilar de gladeligen och nöjt då de ägnat hela dagen åt att leta efter smaskens i sina hyfsat stora skogshagar samt lagt ner massa tid på att barka träd och gnaga på stubbar.

Ja, vilket jävla skitsnack det blev nu ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar