måndag 24 juni 2013

Det trodde jag aldrig!

Belive it or not men jag har faktiskt sprungit idag, har svårt att tro det själv faktiskt.

Då jag inte tagit många springsteg sen jag gick i skolan och var tvungen på gymnastiken kan jag berätta att jag inte har något springflås, alls!
Hade egentligen "bara" tänkt promenera men kom på den geniala iden att ju fortare jag kommer hem till solsängen ju längre tid kan jag vila där.
Det blev i alla fall så att jag sprang 100 steg, gick 100 osv och för någon med noll flås räckte det gott att börja med.

Tänker som så att jag säkert kommer att kunna prestera bättre i sadeln och orka mer där så detta är för Qråkans skull också, då kanske motivationen att fortsätta inte slocknar.
Såklart har jag ett egenintresse med motionen, jag vill inte behöva sluta unna mig det smarriga jag vill äta och dricka. Sen skulle jag inte bli skitlessen om midjan minskade någon centimeter i omkrets och eftersom jag inte är 20 år längre kan det vara trevligt om kroppen är lite i trim ändå.....

Nu ska jag försöka att inte falla för alla ursäkter att slippa komma ut och röra på mig, för ursäkter finns många, läs här i ett av mina tidigare inlägg! ;-)

1 kommentar: