söndag 27 oktober 2013

Inga bekvämlighetsbehov?

Flitens id har både jag och den underbara mannen drabbats av idag.

Vi har röjt ur och gjort i ordning lösdriften inför vintern till åringstjejerna, det var skönt att få det gjort trots att de inte tillbringade någon tid alls där förra vintern mer än att eventuellt gå in där och bajsa då!

All sovtid skedde runt höbalen eller i snön på lämpligt ställe, än en gång slås man då över att hästarna är djur helt med avsaknad av de bekvämlighetsbehov VI har som människor....

Sen tvättades traktorn grundligt av den underbara mannen och även hästtransporten fick sig en vända under högtryckstvätten, dock av mig, vet inte vem som var blötast, jag eller transporten. 
Kan i alla fall säga att jag inte luktade hallonbåtar när jag fått sprut över mig från rester av det som fastnat på gummimattan inne i släpet :/
Nu ska jag bara spraya alla gångjärn och öppningsanordningar inför vintern så är jag nöjd...

Det var verkligen välbehövligt!!
Även kissekatterna har fått komma med på bild, missade dock att fotografera när de hängde den underbara mannen i hasorna när han tvättade traktorn, de är så nyfikna och rara... Små flickorna <3


närsynt och nyfiken

gosbollen vilar sig i hästarnas mat

Kommentera gärna i bloggen :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar