måndag 16 september 2013

Stackars han :(

Hade sån tur att Therese skulle rida ut i skogen på sin Rappe nu på morgonen, bestämde mig igår för att jag skulle hänga med.

Första gången jag rider sen Rhodos och sjukdom och Qråkan var jätteglad när jag lade på sadeln.
I början av ritten var bägge pållarna lite tittiga och "vakna" sen så tog vi en ny runda vilken Qråkan också gjorde stora ögon över, nya läskiga stenar, får, stubbar och en färgglad vägbom som han till och med slängde sig rejält för.
Matte tappade ena stigbygeln och drog hästen i munnen för att inte åka vidare över på andra sidan men Qråkan stannade direkt och gick snällt fram och tittade på bommen som då inte alls var läskig. (djur??)

Dressyrhäst till trots så gick han snällt (travade också för all del) genom alla vattenpölar som fanns både på stigar och grusvägar efter nattens skyfall, stannade och lekte lite i en också.

Satt igår och kikade på bilder och konstaterade att brun häst inte ska ha rött schabrak!
Detta ska inte läggas på Qråkan igen, däremot passade det utmärkt på min skimmel och det var henne det köptes till.....
Ett tu tre fick jag ett köpbehov, Qråkan ska få ett nytt schabrak inköpt till bara honom, allt han har är ärvda grejor, stackars han va?  ;-)



1 kommentar:

  1. Klart han ska få ett eget schabrak nu när ni är igång och ska iväg på träningar och allt! ;)

    SvaraRadera