lördag 22 december 2012

Dan för dan före dopparedan

Nu står granen på plats, rätt lukt har infunnit sig i huset och det är bara påklädningen kvar. Knäcken är kokad, avsmakad med sedvanliga brännskador i munnen då det verkar omöjligt för mig att vänta tills det svalnat... Men julen är under kontroll.

Igår var det dags för andra sprutan vaccin för fölisen och hon är ju bara för cool, vi kom nämligen ut i hagen mitt under hennes skönhetssömn och hon brydde sig inte ens om att resa sig när doktorn gav det lilla sticket. Får hon ärva sin mors temperament kommer det att bli en fröjd att hålla på med henne och senare rida på henne. Min ligger till vänster.

Min treåring börjar bli lite rastlös i sin vintervila så jag ska nog börja "åka" lite på honom igen så han får tycka att han gör något. Har aldrig varit med om mer positiv häst när man kommer med sadeln, då sträcker han på sig och tittar malligt på alla andra som "jag är mattes ridhäst", så gullig!
Slänger in en bild även på honom från andra gången jag sitter på honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar