söndag 30 december 2012

Vem vill se min snorkråka!

Kärt barn har många namn och alla smeknamn blir inte lika tjusiga som andra.
Jag köpte min snorqråka i April -11 då var han två år, tussig och lite i fulåldern, men såå söt såklart.
Just då kändes det lämpligt att köpa en ung påläggskalv och jag visste att en bekant hade en "över" så jag kontaktade henne.
Jag tog med mig min vän Lollo ( kommer att återkomma till ett "bus" vi hittade på till hennes 50 årsdag)  som jobbar som hästmassör för att hon skulle hjälpa mig att se det en "rosenskimrandejätteköpsugen" hästnörd inte ser :) Hon gjorde tummen upp och jag hämtade.
Så här såg han ut när jag hämtade honom...
 
Han är e. Quaterback - Swift -Ceylon. Heter Quatersong och har ett underbart psyke, liksom alla rätt i huvudet och har bara sagt "ja tack matte vad vill du göra" vad vi än ska göra. Planen och drömmen fanns såklart att visa honom på 3-års, men under våren växte han och det fanns inte en chans att jag skulle ha satt igång med träning då.
Här i våras.


Jag har tagit det väldigt lugnt med honom för jag vill ha en hållbar häst, detta är ju mitt framtidshopp. Apropå hopp så är han löshoppad en del och det tycker han är jääätte kul, han har väldigt lätt för sig och är totalt orädd och okomplicerad.

Den nya planen jag har är att visa honom på kvaliten och det är vad vi ska ha som mål nästa år, MEN om jag känner att han inte är färdig hoppar jag över den också, tror inte på att pressa växande djur.
Han är verkligen mattes prins och är så stolt när jag sitter på hans rygg, det är väldigt kul att ha en så här lovande häst att jobba med!
Här som söt fölis :)

snorQråkis kommer ni att få läsa mer om, det kan jag lova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar