fredag 21 december 2012

Julen närmar sig

Det känns härligt att julen närmar sig med stormsteg, jag har alltid älskat julen och med undantag av några julaftnar har det ofta varit den bästa dagen på året för mig.
Allt känns under kontroll till denna jul, nästan alla klappar är inköpta och alla planer och tider är spikade. Ser fram emot julmaten och prasslet när klappar öppnas:)
Igår blev det en tur till storsta´n då sonen behövde en ny vinterjacka och ett par nya snygga vinterskor, han ville inte gå i sina varma rejäla kängor i plugget? Kan väl förstå honom på den :)
Det blev också en lunch på ett känt snabbmatsburgeri där man blir akut kräkmätt i en timma ungefär sen blir man smått hungrig igen.
Nåväl det löste jag när vi kom hem och slängde oss i soffan för att se ett avsnitt Sons Of Anarchy, då stog lilla nötskålen tillgänglig och jag knäppte nötter så den underbara mannen inte hörde något från tvn, men magen blev tyst i alla fall.
Vi ägnade oss också åt att slå in och göra finfina rosettkrullar på några klappar, mina och den underbara mannens krullar skiljde sig lite ifrån varandra, men va tusan det är innehållet och tanken som räknas!
Just dessa paket är till uppesittarkvällen som vi firar med våra trevliga grannar, vi äter god mat och spelar julklappsspel. Det verkar som om folk spelar på olika sätt men vi spelar i två faser. Först slår vi tärningen och om man får en tvåa eller fyra får man ta ett paket, så håller vi på till alla paket är slut. Sen öppnas paketen och rond två startar. Då ställer vi klockan på tid tex en kvart och vi slår igen, på en tvåa eller fyra får man då ta någon annans paket.. Det brukar alltid bli jätteroligt och vissa saker blir jätteattraktiva, speciellt om man märker att någon blir extra förtjust i någon viss sak, den blir HET på marknaden!
Just på hästfronten är det lugnt för närvarande då jag inte rider på någon just nu. Har haft en tuff höst och förlorat inte mindre än tre hästar så ridsuget är lika med noll, jag kommer att återkomma om det i ett eget inlägg så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar