onsdag 26 december 2012

snöigt värre

Kung Bore är på ett synnerligen gott humör och ser till att vi inte lider brist av snö, som sagt tjusigt, men lite mer jobb. Den underbara mannen satt i traktorn drygt fyra timmar igår och bara flyttade jättetung snö från gårdsplan, infartsväg och utgångar till hagar så vi har en jääätte hög precis ovanför dammen, lite strategiskt tänkt då smältvattnet hamnar där vi vill ha den.
Dammen blev till av en anledning, för att leda bort vatten från hästhagarna och att den blev så stor var för att vi behövde mer sand till ridbanan och sand har vi överallt där vi gräver. Mycket praktiskt!
Här är dammen i sommarformat.
 
Planen är att anordna ett bra ställe att sitta på runt dammen men det prioriteras hela tiden andra saker som känns viktigare för oss att bygga eller färdigställa. en dag kanske....

Jag är i rensartagen, förra vintern hade jag fyra vuxna hästar och såklart utrustning med råge till alla, denna vinter står nu två hästar i mina boxar, min snart fyraåring och efter ett väldigt misslyckat hästköp en snart sjuåring. Men jag är mitt i en rättstvist för att få lämna tillbaka henne (kan återkomma till det i ett eget inlägg) vilket innebär att det blir en vuxen häst kvar. Och hur många täcken behöver han, verkligen inte alla sjuttioelva täcken som finns att tillgå :)

Skulle nog kunna ha en loppis men tänker lite framåt också, fölis blir ju stor hon också en dag och det kanske "går åt" några täcken under hennes unghästtid? Fast kränger jag iväg några täcken nu får jag ju köpa nytt till henne sen och det är ju också kul... får fundera på den!
Har hängt undan ett antal träns, kandar, grimmor och linor, packat ihop två ikeakassar med shabrak och en proppad med benlindor som jag säkert inte heller kommer att använda, hmm en loppis kanske inte är så dumt ändå!

Sitter här med en liten knorr imagen, drömde en så trist konstig dröm. Jag vaknade ur den ett par gånger men fortsatte drömma samma igen när jag somnade om, även fast man vet att det bara är en dröm går man runt med en konstig känsla ett tag dagen efter... Jag vet inte hur andra drömmer och/eller upplever sina drömmar, men jag drömmer som en film, väldigt detaljrikt och med många av mina tillhörigheter och många i min bekantskapskrets med i drömmarna.
Det blir lite skoj, då jag ofta drömmer om folk som jag verkligen inte träffar ofta och favoritdrömmen är när min Pappa är med, då han inte längre är i livet känns det lite som att jag har fått träffa honom när jag vaknar ur en sån dröm. Han var så mycket mer än en pappa, han var en av mina bästa vänner, saknar honom så!
Nu ska jag fortsätta min långfrukost med att se ett avsnitt "charmed", tänkte roa mig med att se igenom den serien igen, gillade den när den gick på tv.

4 kommentarer:

  1. sv:Det är inte helt lätt att få tag på.Och den del foderleverantörer vet knappt vad man pratar om när man pratar om rent potatisproten.I bland finns det trots allt inne även om de inte vet om det.Bland grisfodret.;-)
    Jag fick tjata rätt duktigt här där jag bor för att de skulle ta hem.Nu går det åt som smör i solsken.De tog hem en hel pall i oktober och den var slut i november så de fick ta hem mer.

    De flesta som jag vet fodrar med PP är nöjda.=)
    Någon häst har inte gillat smaken men annars så slinker det ner.Jag har en svårfödd kräsen häst och han äter det med god aptit .
    mvh/Q

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har kontaktat min foderlev för att se om de vill/kan ta hem=)

      Radera
  2. Kikade in lite snabbt här och ser att du nyligen startat din blogg. Skriv gärna lite om dina hästar och så vill jag gärna se bilder på dem också. Kommer gärna tillbaka och följer livet på landet;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, helt rykande färsk blogg :) Har börjat min presentation av några hästar i ett nytt inlägg...

      Radera