lördag 3 augusti 2013

En prognos!

Sitter just nu inne och svalkar mig lite från den varma supernajsa solen och kollar på fejjan.

Det verkar som att hela sverigen gassar av sol och det ligger termometrar och väderprognoser ute hos var och varannan av mina fejjankompisar.

Jag och den underbara mannen har legat på varsin solsäng och bränt skinn, vi har gått ett varv i hagarna, kollat hästar och grästillväxt och fodrat de som skall.
Jag har skrubbat hästarnas vattenkar och bytt vatten, blir ju sunkigt och pissljummet nu rätt så fort...

Tursamt nog är det trots hettan minimalt med insekter och hästarna står i skuggan och dåsar, lugna och ifred.

Slås ibland över hur skönt det är att bo här, helt tyst och hur lugnt som helst.

Sagt det förut och tjatar väl på en gång till, livet är rätt så bra och nu trivs jag som bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar