torsdag 8 augusti 2013

Ett mord har skett, fy!

Har just tagit en hyfsat rask promenad med den underbara mannen och syrran, vi går 4,7 km på ca tre kvart.
Idag var det kvalmigt och svettigt, förmodligen inför det regn som är utlovat här i eftermiddag....

Jag har en egenhet eller ett måste som jag alltid gör när jag är ute i skog och mark, jag går och plockar löv från träd och smular sönder dem nästan helt utan att tänka på det. Samtidigt har jag gärna ett grässtrå i munnen, petar tänderna lite samtidigt... och avslutar med att vira det runt fingret, vika det över en nagel för att slutligen smula sönder strået och ta nästa....

Idag när jag petat tänderna klart, massakrerat ett antal blad så såg jag en gräsvippa jag helt mekaniskt grabbade tag i och började min smulning, efter en stund kände jag att vippan var synnerligen "fuktig" och kikade ner i handen...
Idag har min egenhet resulterat i ett mord, en stackars insekt fick sätta livet till för att jag ska pilla och plocka med allt.. stackarn.
Tur bara att jag inte började peta tänderna med något ben eller så tänkte jag ändå nyktert och hoppades att min ofrivilliga arkebusering gav ett snabbt slut för insektis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar