måndag 12 augusti 2013

När vet man?

Hur vet man egentligen när den man förälskat sig i är den rätte för livet?
Är det när man säger -jag älskar dig, när man ligger, när man köper saker ihop, flyttar ihop?

Frågar du mig så är det vid första fjärten!
Eftersom man är så väluppfostrad och inprogrammerad att man inte gör "sånt" offentligt så borde väl det vara det ultimata tecknet på att man står varandra nära.
Minns ni själva den första brakaren ni lät er nyförälskade partner bevittna (lukta)?
Jag minns...

Vi var hemma hos mina föräldrar, syrran och hennes familj var också där.
Jag och syrran satt vid köksbordet och den underbara mannen stod i andra vinkeln av köket med några andra när jag kände att "här kommer det något", nä nu jävlar är det slut på att hålla sig och få smått kramp i magen tänkte jag, så jag tog i och presenterade en rökare som verkligen gjorde sig till känna, på alla sätt.

Givetvis bröt jag ihop i ett gapskratt och förde mellan skrattattackerna (såklart) skulden vidare på syrran, som samtidigt som hon hulkade lätt försökte förklara sin oskuld.
Trodde att jag lyckats med mitt skurkstreck men den underbara mannen sa i bilen på väg hem att han inte alls gått på mina försök att skylla på syrran och då var isen (laglighet till att släppa väder) bruten.

 Har jag rätt eller har jag rätt? ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar