måndag 5 augusti 2013

Jag och min apparat!

Ja jädrar, det tar lite tid när man ska skrubba 11 boxar med tillhörande stallgång och krubbor!

Nu är jag solkig från topp till tå för givetvis skvätter och stänker det hela tiden och då snackar vi inte rent vatten utan blandad kompott av saker som kommer från bakdelen av hästarna och svalorna samt virvlar av torv som klättrat upp på väggarna och lagt sig som ett lager.


NU däremot är det förhållandevis rent och ser betydligt fräschare ut än innan.

I ett av svalbona hade de skurkarna hunnit klämt ur sig ett nytt ägg så vi får fortsättningsvis ha skit på klockan och skrivtavlan då jag inte hade hjärta att kasta ut dem....

Nu ska jag bara städa ut mina skåp i sadelkammaren så är jag fit for fight för vintern, juste det måste byta en koppling i en vattenkopp och några lysrör....

Den underbara mannen han fraktat bort lite massor som låg utanför en vinterhage och lagt på lite nytt grus till hagarna samt varit med och sopat lite golv i stallgången när jag har virvlat fram med min apparat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar