lördag 6 juli 2013

Blää


Hatar att stressa, därför är jag oftast i god tid med en bra planering. Om jag kan.

Morgonen blev inte en bra morgon för mig då det dök upp saker jag inte hade planerat in i min tid, det räcker med ett trasigt elstaket, en upphittad vovve på rymmen och för lite vitlök hemma till aiolin och tzatzikin jag gjorde till kvällens middag.
Väl uppe vid Årsta havsbad fanns det såklart inga parkeringar, alls! Till slut hade jag inte tid att snurra runt längre och tappade helt enkelt bilen på en parkering som kanske inte riktigt var avsedd åt mig. Stygga jag, får väl en fet böter eller bortbärgad bil...
Med packning som vägde ett halvt ton började jag min tre kilometersoromenad till färgan, i rask takt kan jag meddela. Jäkligt rask.
Sitter nu på båten med skinnflådda axlar värkande armar och är smått grinfärdig. Fy för campingliv!

Så, nu har jag gnällt av mig, snörvlar upp mig tar ett djupt andetag. Nu ska jag koppla av och ha trevligt, punkt slut.
//gnällfia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar