onsdag 24 juli 2013

Jag lajjade runt!

Igår vankades det hoppträning här på gården och dottern tog med sig sin fina kamera som jag lajjade runt med och passade på att fota lite andra hästar på samma gång.

Dotter och Sofie fick göra en klurig gymnastikövning och det blir ju inte så kul bilder när man hoppar låga hinder men det blir ju bilder i alla fall:)








Duktiga tjejer och duktiga (heta) hästar, det är lite roande att titta på dessa två ston som emellanåt är mer som explosiva ponnies än som två halvblodsbruttor ;-)

Tog sen lite kort på de andra hästarna och givetvis blev det drösvis med kort på Nåttlan och Qråkis (heeelt otippat va?)

Taget från ridbanan, fölistjejerna och Tindra med Robban i nästa hage och två hagar bort går Skrutt.

Fina Fia ser något spännande

Winnie

Mattes prinsessa, Nåttlan. Guuu så mycket man hon har :)

Vackra Tindra.

Sen gick jag ner till valackerna som stod läääängst bort i hagen och lite lat som man är provade jag att ropa på dem, Qråkan gör mig sällan besviken ej heller på inkallet. Han kommer när jag ropar, fett najs!

Kommer springande

Mattegrisen :)

Lilleman vill vara med

Hobbe kommer på efterkälken

Och på sitt "charmiga" sätt talar han om för Lilleman att han stod ivägen. (det är inte så illa som det ser ut ;-))

Lilleman poserar fint

Hobbe

Qråkan från höger

Å vänster

Lilleman gör cirkuskonster

Qråkan med.
Innan hoppträningen gick jag och Gaby på en promenad, skönt att röra på fläsket.
Efter det fick vi middag hos våra likasinnade grannar, gott och trevligt... Som vanligt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar