måndag 15 juli 2013

Fantasin sätter gränsen!

Igår hade vi ju hästspa här, Qråkan fick ställa upp som badpojke vilken han gjorde med den äran.

Spännande produkter fick vi visade för oss på Hästspat igår som naturligtvis är avsedda från början till att användas till den vardagliga städningen inomhus, men senare utvecklats för de flesta ändamål... Fantasin sätter gränsen!
Därför skurade vi en del även i sadelkammaren, denna produkt visade sig vara en jäkel på kalkavlagringar och annan kraftig smuts.
Jag attraheras av att det blir så in i hoppsan rent med bara kallt vatten, faktiskt. Det är konstruktionen i dessa "dukar" som är själva grejen. Helt miljövänligt och utan några som helst kemikalier!
Lärde mig att det även är lager av kemikalier som bidrar till att smutsen gror fast och det känns ju "sådär" :/

Kanske kanske kan jag tänka mig att städa lite mer här hemma nu, hehe! ;-)

Eva hälsar på Qråkan

En morot till hästen på hästspa, eller vem var den till ;-)

Nyfiket gäng!

Min diskbänk i sadelkammaren fick bli fläckvis ren

Qråkan är uttråkad, när är det min tur?

Så, nu! Uppblött badkille redo för att gnuggas med mirakeltrasan!

Så här gör man.....

Nöjd.se, alla älskar mig tror jag!

Vi gnuggade hela hästen, sen sköljde jag av honom och han var helt ren. När han torkade var han mjuk som en fölunge, blank och fin!

Kalkavlagringar har vi tyvärr gott om här, men med denna trasa släppte de....

Silverskeden (som jag inte ens visste var silver:)) blev som ny.

Tänk om man alltid hade denna stab av putsfolk i stallet ;-) Bara vatten på sadeln, så slipper man avlagringar av gammalt fett och trams som luckrar upp sömmar sen fanns det ett naturligt fett som sögs in bums och blev högblankt!

Japp, brudar... Gnussa på ;-)

Lindas jodda blev som ny!

Se så glad jag blev över att Qråkans träns blev sååå blankt

Eva lägger sista handen på sadeln som blev så fin!
För dig som är intresserad av att läsa om produkterna går du in här, du som vill ha en demo hemma hos dig eller rent av beställa något ring Eva! 0733466612

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar