torsdag 25 juli 2013

Varsågod! Tro vad du vill....

Sådärja, nu har analyserna kommit för mitt grovfoder hästarna ska äta i vinter.

Är väldigt nöjd då jag fick riktigt hyggliga värden så det inte behöver proppas i massa onödigt kraftfoder. Bara tanka upp lite till de som jobbar mer helt enkelt.
Det kanske blev något fuktigare än jag önskade men det ser jag inte som ett problem, bara att ge något kilo extra, ingen häst klagar ju om de får lite mer att tugga på!

Perfekt också till de växande unghästarna så man vet att de på ett enkelt sätt får i sig det de behöver.


Känns lika bra varje år jag analyserar då det är lika förödande om man proppar i hästen en massa onödigt, som att den får brist av något eller fullständig obalans av fodersorter som kan "ta ut" varandra i slutändan.

Men här råder delade meningar vet jag om analysens "vara eller icke vara" och givetvis får var och en vara salig i sin tro!

1 kommentar:

  1. Härligt! Det är så skönt när man får ok värden på grovfodret så man slipper ge en massa proteintillskott :)

    SvaraRadera