torsdag 18 juli 2013

Sanna mina ord!

Nu börjar det bli dags att ta tag i Qråkan, han har vilat i tre veckor och det är dags att gå igång igen.

Livet som sommarhäst är väl inte helt fel tycker han men ridhäst är nog strået vassare då han gillar att få uppmärksamhet och vara i fokus.


 
Jag kommer att tömköra honom först och sen försöka få sällskap i helgen för att ta en sväng i skogen. (någon i stallet som vill ha sällis, gärna tidigt på morgonen innan hettan?)

Nästa vecka tar jag några varv på ridbanan och kollar statusen, då hoppas jag att poletten ramlat ner och att han fungerar lika bra i båda varv igen.
Sen lägger jag upp planen för vidare träning.
Jag kommer i alla fall vara dösnygg i mina nya ridbyxor, sanna mina ord =)

Ska jag ta de randiga eller mörkgråa ridbrallorna, jackorna får vänta tills det blir snäppet svalare ute, va. Detta (bla)  blev inhandlat i Falsterbo. ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar