onsdag 17 april 2013

Är du kräkmagad, läs inte!

Kan ju börja med att meddela att mina hagar torkar undan fortare än jag trott, fanns inte många stora pölar att leda vidare.
Jag är oändligt tacksam över den sandmark vi bor på, trots att det kan bli blött och slabbigt blir det aldrig regelrätt lera, vet flera stycken som har hästar som står upp till knäna med lera nu som suger sig fast och torkar in som värsta lerinpackningen...
Har förlustat mig ett varv på gården och konstaterar att jag har snödroppar, vintergäck, krokus, tussilago och blåsippor, fan va najsigt och fint.

Konstaterade också när jag åt att jag nog är en riktig äckelpåtta, jag har lite svårt att inte associera saker till allt möjligt suspekt och idag blev det min köttfärssås med smältost som blev offret.
Du som är kräkmagad kanske vill sluta läsa nu.
När jag tog upp en portion på gaffeln hängde det med stora "trådar" av smältost som ringlade sig ner på tallriken igen, när de landade bildade det ett mönster vilket helt klart påminde om inälvorna på tex en av stridskissens kvarlämnade "leftovers".
Puckad som jag är tittade jag lite extra och kände mig rätt så nöjd med jämförelsen, då den var förbryllande lik...ett lik.
Blev inte någon bild, dock åt jag upp min lunch med god aptit och mindes tillbaka till runt skoltiden då jag kan ha sagt något liknande till mina kompisar när vi åt för att se om och hur reaktionerna blev, aldrig blev jag besviken!
Jag vet, lite sjuk och smått elak humor... bjuder på den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar