onsdag 3 april 2013

Naken under solen...

Det börjar bli vår i luften säger hästarna nu, flera av mina inackorderingar skakar på huvudet och säger att "min häst är knasig nu". Härligt med livsglada pigga pållar.
I morse var det mindre skoj då de verkligen ville ut och gärna alla på en gång! Skynda, skynda, ta miiiig!

Det är ju ljust så länge nu och hur kul är det att stå i en box och glo när man kan vara ute och gnaga på ett träd, leka med polarna eller bara stå och mysa i solen.
Flera av hästarna har jag börjat dra av täcket nu på dagarna och det är en befrielse att få vara nakna tycker de då man kan klia sig som och var man vill och låta solen smeka den sammetsmjuka pälsen som förövrigt just nu är grådassig och full med fällande päls :)
Vi är ju lyckligt lottade att bo ganska skyddat så blåsten brukar låta oss vara ifred och då blir det väldigt varmt och skönt i hästarnas hagar nu i vårsolen!
I går tog jag tag i Qråkan igen, longerade honom lätt inspänd några minuter, lite jogg i bägge varv och ett par tre galoppfattningar och "påminde" om alla kommandon, men dom kan han och är väääldigt lyhörd. Kul sa han och kul sa jag!
Nu börjar ju underlaget vara ganska drägligt i alla fall på eftermiddagarna, så nu ska han igång och nu ska jag börja rida igen, så de så! :)

Två av mina favoritkillar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar