onsdag 10 april 2013

Ut och gå!!!

Blev en liten fölförmiddag då Tina kom hit och vi la lite kvalitetstid på våra fölungar åringar, jag vet!

Vi tog en promenad med dem och de skötte sig utmärkt, Winnie trampade Tina på hälarna några gånger men min fantastiskt välartade väluppfostrade exemplariska föltjej gick som ett litet ljus bredvid sin matte... typ!
Sen blev det uppbindning och avlusning, eller snarare avpälsning såklart, massor av fölpäls trillar nu  i tofsar och det ska bli döspännande att se hur Winnie kommer att se ut efter fällning då hon blir skimmel.
Min verkar bli lite mörkare och det tackar jag för, vore superglad om jag slapp två stycken "travarbruna" utan knappt några tecken alls ;-)

Måste ändå skryta lite över dessa underbara föl, sociala och tämligen lättanterade, det bådar gott och är i alla fall en god start och början för dem!

Underbart snälla Tindra pussas med den underbara mannen

Sessan och Winnie som har hö "överallt"!

Winne nosar försiktigt på dagmamman Tindra, Sessan tittar på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar