måndag 1 april 2013

Väldoftande uppkastning...

Godis är gott och runt påsk måste man väl äta massor?
Den underbara mannen köpte hem en stor påse så vi kunde fylla barnens ägg och "tursamt nog" blev det en hel del över år oss att smaka på och smakat har jag!
Nu börjar skålen sina och jag vill knappt se åt en godisbit, tyvärr håller det aldrig i sig längre än ett par timmar, någon dag som högst...

En påsk för måånga år sen glufsade jag i mig mina påskägg med en rasande fart och jag tror inte jag tuggade speciellt noga heller, det var i alla fall stora identifierbara bitar som kom upp framåt natten när magen ledsnade på allt sött, gele och kola. Det var i särklass den spyan som luktat godast av alla mina kan jag lova!
Magen har sen med åren blivit mer tolerant för mängden godis kan fortfarande bli abnorm när lusten, möjligheten och suget sätter in, för det är ju så gott :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar