torsdag 4 april 2013

Missbrukat förtroende.

Hur analytisk får man egentligen vara när det gäller sina medmänniskor, ska man veta allt någon känner och måste man veta allt någon tycker. Om man inte får önskat svar eller kanske ett inte allt för uttömmande svar, har man då rätt att döma den personen efter sin egengjorda analys då?
Nä, jag anser inte att det är nödvändigt att ha full insyn på folk och är själv ganska intresserad av min integritet i vissa fall, men visst finns det folk som gärna ska krypa innanför skinnet och vet allt och lite till.

Speciellt störande var det när jag mådde som sämst i min utbrändhet del 1 del 2 då var det tufft att få fråga efter fråga om varför jag mådde som jag mådde, jag fattade ju för tusan inte själv av vad och varför jag blivit drabbad.
Mindre kul då när folk bestämmer sig att man är på ett visst sätt för att svaren eller kanske bristen på svaren inte föll vederbörande på läppen?
Allra tråkigast var såklart de elaka tungor som bestämt sig för att jag bara var en latmask som inte "orkade" jobba, inte så kul att höra när man knappt orkar torka sig själv i röven :(
Själv är jag en förlåtande människa, jag kan till och med "ge" folk ursäkter till att uppföra sig illa eller säga korkade saker för att jag helt enkelt tror folk om gott innan de visar motsatsen och vissa får visa motsatsen mer än en gång då jag verkligen inte vill tro att det finns korkskallar.
Men jag vet åtminstone fem korkskallar som jag faktiskt under årens gång valt att ta helt avstånd ifrån för att de gång på gång missbrukat mitt förtroende och sugit ur min energi för enbart egen vinning!
Jag är faktiskt ganska stolt över det fast det är svårt då jag oftast gillar folk även för andra saker på sidan av korkskalligheten... fattar ni?
Den underbara mannen säger att jag inte ska vara så jävla snäll hela tiden, säg nej, säger han med den arga blicken och det har jag faktiskt börjat öva på att göra. Men lite svårt är det då jag gillar att vara med och hjälpa till om/när det kan behövas.....
Vi får väl se om den underbara mannen tycker det är lika kul om jag börjar säga nej även här hemma, tror inte det va, hehe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar