lördag 13 april 2013

Dystra minnen...

Sitter och skriver på ett annat inlägg som kräver lite eftertanke och väcker upp en del lite dystrare minnen.
Det får mig också att tänka på de som inte har en stadig flock människor runt sig som älskar och stöttar "no matter what"!
Får mig att återigen vara tacksam över min familj, mina vänner och då inte minst den underbara mannen som alltid finns för mig, alltid!

Tvärtom många av mina facebookvänner som skrivit negativa inlägg om nattens regn är jag glad över det första vårregnet som hjälper till att städa bort vintern som hållt oss i ett järngrepp huuur länge som helst.
Det var lite blötare i hagarna nu på morgonen men annars har det runnit undan väl, vet inte hur mycket det regnat inatt men som sagt, det luktade vår nu för första gången när jag släppte ut hästarna. I like!

Något mer som gladde mig i morse var att det satt en liten pippi på fågelbordet, yey... ibland är man lätt att nöja!
Idag står stallarbete och motionering av Qråkan på agendan, ska också plocka bort (de flesta) värmevattenbaljorna och ställa dit andra kar som jag inte är lika rädd om då vissa hästar har benägenhet att plaska runt med hovarna i dem, de små monstrena!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar