fredag 12 april 2013

Det blev för mycket!

I går när vi gick och la oss tittade den underbara mannen på mig med dimmig blick och jag tänkte, oj, va gla han verkar att se mig... Beteendet kändes dock inte igen så jag tänkte, har han feber kanske eller är han bara jätte, jättetrött, eller vad är fel?
Han vred undan huvudet och blinkade några gånger och sen kom det....
Anngelica du verkligen stinker vitlök, det till och med svider i mina ögon!
Tja, men jag gillar vitlök, vad ska jag säga...
Den underbara mannen ville ha pizza igår och eftersom jag inte äter pizza har jag hittat en alldeles egen favorit från den pizzerian, varm sallad.
Det är typ pizzaingredienser i en liten form, jag beställer till räkor och vitlök och igår fick jag visst extra!
När den underbara mannen kom hem med maten sa han att det stank i hela bilen och han trodde att jag skulle märka vitlöksmängden, men jag glufsade bara och njöt!

Såå gott!

Får mig att minnas tillbaka till skolan på hemkunskapen, då gick det åt vitlök vill jag lova. Jag lagade inte något utan en halv vitlökskrans, typ.
Jag var väl inte direkt den populäraste att sitta bredvid i bussen varken den dagen eller dagen efter, kan väl så här i efterhand erkänna att det blev liiite väl mycket vitlök i vissa rätter.
Eftersom jag hade kvar av maten har jag just bättrat på vitlöksstanken och det blev även kvar till lunch, Ååå va vi ska hångla ikväll, kanske....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar