tisdag 16 april 2013

Vad gör man inte för skönheten?

Nu trivs jag för fulla muggar, varje gång jag passerar rabatterna går jag och tittar och pratar lite med de små gröna knoppar som sakteliga klämmer sig upp ur jorden. Tänk att det är lika fascinerande varje vår!

Inte riktigt lika fascinerande med all hästdynga som kommer fram efter månader av skitande i vinterhagarna men ett precis lika säkert vårtecken. Den underbara mannen ska ta traktorskopan och skrapa bort det värsta snart, men än så är det is kvar under på sina ställen och då blir det inte någe bra.

Har haft besök på förmiddagen i stallet av Jenny som stått här tidigare och som nu vill komma tillbaka, hon vill att hennes häst ska få gå i stimulerande hagar och bo i denna trivsamma miljö. Nackdelen blir då återigen för henne en längre resväg, tur att det är "raka spåret" på motorvägen från Stockholm.
Kul tycker jag och de andra som känner henne sen tidigare!
Hon tog dessutom med sig en av mina sadlar som jag inte ska ha kvar, hoppas den passar på hennes häst, då slår vi två flugor i en smäll liksom, hon slipper leta vidare och jag slipper sätta ut en annons!

Tänker krypa ner i soffan en stund, idag måste jag ta en liten tupplur då jag och den underbara mannen slarvade kvar uppe på tok för sent igår, skärpning på torpet, jag behöver min skönhetssömn! ;-)

Såå trött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar