lördag 21 december 2013

Äcklig eller duktig?

Nu är granen inne och den underbara mannen har gjort sitt jobb och satt dit ljusslingan, jag ansvarar för påklädningen... snart!

Måste bara visa mattes stridsdjur som med dödsförakt och hög klass attackerade och i ett nafs fångade en rätt så stor mus precis framför ögonen på halva stallgängen idag.
Dottern tjöt rakt ut hela tiden om äckliga råttor blandat med äckliga katter, vad som var mest äckligt vet jag inte men när stridskissen bet av huvudet med ett knak tror jag (på ljudet av tjut) att det tog priset.

Jag är så himla nöjd! Precis sådana katter var det jag ville ha i mitt stall <3

Hon var så söt när hon satt med sitt byte och sneglade på alla oss, såklart trodde hon att vi var lika sugna på råttan som hon så hon morrade djupt i halsen innan hon hittade ett bra ställe att nöffa i sig sitt byte.

Precis nyfångad och hon tror att jag är lite sugen???

Bästa matstället, nu ska den slukas :)


1 kommentar:

  1. Duktig kisse! Naturligtvis är det en tjej som kan jaga! Hade det vart en kille hade han inte orkat ha ha....Sen kanske det inte är så fräscht att se.. ;)

    SvaraRadera