fredag 13 december 2013

Blodiga bilder....

Har beslutat mig för att inte åka upp till Stockholm, vilket jag hade planerat så här på min "lediga" dag.

Energin är helt slut efter morgonens adrenalinpåslag och jag bör nog ta det lite lugnt med tanke på att jag inte har så mycket blod i vinomloppet, eller hur var det nu ;-)

Veterinären har varit här och konstaterat att det inte fanns något hon kunde göra, det är ju ett hål rakt igenom läppen så det är bara att hoppas att det läker utan infektioner och annat jox!
Nypiercad!

Vi hjälps åt att tempa och hålla koll så inte läppen svullnar.
Jag är faktiskt glad att jag inte är ett harigt våp som tappar kontrollen i lite heta lägen, glad att jag kan hålla fokus och göra det som känns rätt när våra djur inte mår bra eller har råkat ut för något...

Jag fick kämpa en hel del för att få loss kroken som var stängd runt läppen och han ville ju inte riktigt stå still så jag kom åt enkelt med bultsaxen, men om jag inte skrivit det förr kan jag meddela att jag är envis, jävligt envis och jag ville få ut kroken medans läppen var bortdomnad (och så veterinären inte skulle behöva "börja om" när denne kom) och det fick jag!

Krokjävel!

 Fick klippa och nypa och klippa och nypa (och be hästen stå still sjuttioelva gånger) på haken tills det gick att vrida ut kroken.


Verktygen för dagen...



Nu är Lilleman ute i hagen och han ska få ha det så "vanligt" som möjligt, däremot släppte jag inte in honom till sin vanliga hagkompis som är lite "basig" då jag kände att han inte ska behöva hålla koll över axeln på några dagar ;-)
Hoppas han har lärt sig något nu och inte kommer att pilla och smaka så in i hoppsan på allt, för det är en riktig pillernicklas!! ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar