onsdag 4 december 2013

Har beslutat mig för att.....

Tränat idag och det blev bra skolarbete för den lille Qråkan!

Vi övade halter (med hälsning:)) och igångsättningar, ökad skritt på serpentin för att stimulera påskjutet i bakbenen och få honom att sträcka ut halsen och bli lite rundare i formen sen fortsatte vi med halvhalter i trav och galopp för att börja få honom att stärka sig och bli lydig och lyhörd på mig.

Stort A fick Qråkis idag, han jobbade på bra och var avslappnad och helt koncentrerad på mig hela passet, trots att det kom och gick folk på läktaren och den stora ridhusporten drogs rasslande upp och igen några gånger samt att det lastades en häst med lite skrammel precis utanför.

Har också beslutat mig för att klippa honom, om inte annat för socialträning baraföratt!

Har fått tider för helgens programridning och 12,45 ska Qråkan och jag genomföra vår prestation :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar