måndag 30 december 2013

FNYS, jag gör inte fel!!

Innan jul är man ju tvungen att koka knäck eller hur, just knäck är något som verkligen hör julen till och att det sen är så förbaskat gott gör ju inget liksom!

Sagt och gjort hällde jag ner ingredienserna och började röra, och röra och röra... Inget hände!

När jag överdrivit tiden och stått en timma frågade den underbara mannen om jag inte gjort något fel?
FNYS, jag gör inte fel... knäck kan jag, blev mitt svar med sneda hajögon!

Men så började jag fundera, ett paket grädde, si och så mycket socker och sirap...
Då gick det upp en Balthazarpling i mitt huvud, ett paket grädde... jag tog en femdeciliters istället för en trea, åååååå skit!
Pling, en idé!!
Det var bara att plocka fram socker och sirap igen och ösa ner ännu mer, nu började det hända saker och knäcken började segna ihop till rätt konsistens.
Men fy tusan va många det blev och va goda de är... Midjemåttet jublar och ökar i omfång för det går liksom inte att motstå ett fat med sockerbomber!

En full kastrull!

Fler än jag som gillar knäck?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar