tisdag 24 december 2013

Veterinären fick komma hit igår....

Det var inte riktigt så att man överfölls av julkänslor när man öppnade dörren och gick ut i morse, regn och blåst... Suck!
Men inne i stallet doftade det granris och lite häst och där blev jag som alltid välkomnad av gnäggande hummande julekusar:)

Jag fick lirka och övertala Quinzie en stund om att hon visst skulle ha en sträng salva i sitt öga innan hon fick gå ut och envis som jag är suckade hon till slut och sänkte huvudet och typ sa: kladda då, men gör det fort :)
Hennes ägare bestämde sig för att passa på att kolla hennes öga (hon hade börjat knipa lite) innan alla röda dagar, för alla som har häst vet ju att om en häst bestämt sig för att bli sjuk eller göra sig illa är just röda dagar och jourtid nästan alltid ett "måste"!

Så veterinären fick komma hit igår och färga in ögat för att se så det inte var några skador på hornhinnan, vilket det visade sig att det inte var, ibland kan man få ha tur.
Men en liten sträng salva morgon och kväll ska hon få och det har jag redan övat en hel del på då jag tidigare hade fina Prinsen här i stallet som också behövde en hel del ögonvård :(


Lånad häftig bild!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar