fredag 27 december 2013

Varför har det blivit såhär?

Sådärja nu är julen och dess "helg" slut för i år så även halva Sveriges befolkning verkar det som.

Varför har det blivit såhär med julen, det ska ju vara några dagars ledighet med stämningsfylld tid i goda vänners och släktens sällskap?

Hur sjutton har vi, en ändå ganska intelligent varelse lyckats åstadkomma en helg med så mycket stress både inför och under själva firandet att vi helt glömmer bort (eller inte hinner) njuta av den...

Vissa skyr den som pesten och åker all världens väg för att slippa och trots att jag alltid varit julälskare nummer 1 och dragit och kämpat i så många år för att alla ska fira ihop, glädjas, skratta och koppla av, börjar även jag att ge upp!

Missförstå mig rätt nu, jag har aldrig något emot en god middag med släkten (och hade jag sluppit lyssna på en skällande och en gnällande hund under julmiddagen hade denna jul varit perfekt) och kanske är det så att jag faktiskt just runt högtider saknar min pappa så oerhört mycket samt att mina barn är ointresserade att deltaga, men jag får krypa till korset och erkänna -julen känns inte lika kul längre!

Den underbara mannen firar bara för att jag vill och båda mina barn likaså, kanske ska vi sätta oss ner och ha ett familjeråd, -hur gör vi nästa år?
Då får NI får bestämma!

1 kommentar:

  1. Jaaa, vem vet hur det blir nästa år, Vi har ju en stund att grunna på det. Men det behöver inte va så stort Sillsallad och julspel räcker för mig /modern

    SvaraRadera