fredag 20 december 2013

Känsligt ämne, igen!!

Det finns något som är unikt för oss kvinnor som rider, jag tror inte att någon annan sport kan åstadkomma liknande åkommor.
Ridsår....

Jag har haft ett skavsår på knät en gång men det vanliga stället är naturligtvis i området "skojsilojsan"!

Man känner nästan aldrig när det börjar, och svider det till, rättar man bara till sig i sadeln och fortsätter.
Rätar på sig, biter ihop och bara köööör, så gör man väl?

Eventuellt kan jag nypa tag i ridbrallorna på lämpligt ställe och försöka dra runt kläderna lite för ändrad slitagepunkt.

När man sen skalar av sig kläderna märker man det oftast när man får dra bort trosorna som fastnat i sårvätskan och märker man inget då lovar jag att man gör det när man ställer sig i duschen och spolar vatten på!!!

Varför jag kom på detta just nu är naturligtvis mitt egna nya ridsår, inte något märkvärdigt stort men tillräckligt för att irritera mig (och den underbara mannen)!!

God Jul liksom........



5 kommentarer:

  1. Hoppas det är snabbläkt! ;-)

    SvaraRadera
  2. Dags att byta trosor då! Finns väldigt sköna boxertrosor som sitter där de ska och inte ger skav. Kanske inte så sexiga men sköna! Du kan ju alltid ta de svarta med spets efter duschen...då har du inte heller några sår som stör eller gör ont. ;) Ps. på ridresan i Ungern fick flera av oss använda nån specialsalva som var super, tyvärr finns den inte här hemma men ett tips är honungssalva. Om du inte hittar den på hälsokosten så kan jag köpa den i Norge (honningssalve) och skicka upp den. Läker allt väldigt snabbt och innehåller bara naturmedel! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte trosorna som är boven denna gång, jag försökte sitta lite "tyngre" i sadeln och blev rätt så "varm". Svett i grenen i en annan vinkel fungerade inte denna gång ;-)
      En bra salva tackar jag aldrig nej till, langa kostnad och kontonummer!!!

      Radera
    2. Hör av mig så fort jag köpt den....tror inte det blir så stor kostnad..:)

      Radera