onsdag 11 december 2013

Då blir man sugen!

Jovars, att gå ner tidigare till ridhuset, promenera runt en bra stund innan jag satte upp fungerade hyfsat.
Tur jag hade tid att jogga runt en stund innan min lektion började då han var halvt okontaktbar, pep lite, glodde med hela huvudet på allt och "gick på tå".

Träningen i sig gick riktigt bra på slutet i traven, galoppen fick jag tyvärr inte till som jag har fått på "bortaplan" vid mina senaste träningar.
Dels för att han såklart var väldigt "hot" men också för att det mest blir svänga, svänga då Qråkans galopp är väl stor för ett 20*40 ridhus.
Dessutom kortar jag i galoppen av banan några meter vid stora porten som är oklädd plåt, skulle han riva upp grus i ett galoppsprång som smattrade till på den blir vi nog olyckliga båda två.....

Måste försöka komma iväg till ett större ridhus ibland nu när min stora utebana inte är ridbar så jag kan träna på allt han behöver kunna inför vårens tävlingar.

Angående tävlingar så satt jag och porrsurfade på tävlingsdatabasen och skrev ner önskade tävlingar och förmodade klasser i min kalender, då blir man sugen och inspirerad!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar