fredag 13 december 2013

När man minst anar det är olyckan framme igen...

Tyckte att Lilleman verkade synnerligen ointresserad av att gå ut idag men det var nog inte ointresse, stackarn hade fastnat med sin underläpp i kroken där man kan hänga en vattenhink....

Ska inte nu gå in på vad jag tycker om dessa krokar men alla krokar i detta stall åker ut redan idag!!!!!

Fick hjälp av sonen att klippa loss hästen och kroken från väggen med stora bultsaxen samtidigt som blodet rinner från hans läpp och min näsa och hand, snyggt!!
Jag lyckades sen pilla loss kroken som satt helt fast genom hans läpp på en häst som då var enormt rastlös och inte alls fattade varför inte han fick gå ut krok eller ej?
Nu inväntar jag ägare och veterinären med luciamusik i bakgrunden vilken jag hade tänkt se på tv med en kopp te och en (fusk) lussebulle.

Sen får jag be om ursäkt till Bubbel vilken jag råkade trampa på och ganska brutalt slängde ut ur sadelkammaren (dom får inte vara bland våra sadlar!) hon lär smått miss!nöjd och behöver nog en klapp eller två!

Phu, vilken morgon :(

2 kommentarer:

  1. Vilken start på dagen! :-/
    Vilken tur att det funkade med bultsaxen.

    SvaraRadera