onsdag 8 maj 2013

Äntligen datum för rättegång!

Så kom äntligen datumet för rättegången angående reklamationen på hästen Tindra.
Du som missat varför kan läsa lite här och/eller söka i bloggen på "Tindra" för fler inlägg.

Den 24 September är det alltså dags för huvudförhandling och då har det exakt gått 11 månader sen jag köpte hästen.
Just i skrivande stund väntar jag på besked från säljaren och dennes advokat om jag kan få lov att avliva Tindra då det är rent djurplågeri att hålla henne vid liv, men de drar ut på detta och begär in än det ena och än det andra pappret.
Nu hoppas jag att det inte går att begära fler papper och att jag slipper stå som en "dålig" hästägare med en häst som skulle ha fått somna in för flera år sen....


Så här ser det ut när hon ska dricka och äta.....

2 kommentarer:

  1. De fortsätter vara snabba där norrut (iallafall jämfört med linköping), skönt!

    Är det bara papper och inte undersökningar så borde de ju kunna okej:a att hon får somna in :/ men då utgår jag ju ifrån en vettig person och en vettig person skulle ju aldrig sålt en sådan häst :(

    SvaraRadera
  2. Fruktansvärt för henne, o fruktansvärt för dej o få se detta men inte kunna göra nånting!! Blir förbannad så ini på sånna mäbniskor. Hoppas Tindra får komma till himmelriket du får lugn. Kramar fråb Skåne Tina

    SvaraRadera