onsdag 1 maj 2013

Jag gör det utan att skämmas!

Vaknade med en känsla av att något var fel, låg och funderade en stund och beslöt mig för att kolla vad klockan var om jag kunde gå upp eller om det var på tok för tidigt.
Insåg då vad det var som kändes fel för telefonen var död och klockan hade inte ringt. skit!
Tur att man har en liiiten inbyggd klocka i sig då det inte var mer än en halvtimma jag sovit över, hästarna verkade inte ha tagit någon större skada och vädret var så ljuvligt att jag förlät mig själv genast när jag steg utanför dörren ;-)
Ååå, vad ska man roa sig med idag då i det vackra vädret, jag kan börja med att hoppas på sällskap på en skogstur för Qråkan, sen hoppas jag att lusten infinner sig att ta tag i rabatterna.
Kanske ska ta tag i krattning utanför fodringsställena i hagarna där det ser trist ut med det hö man spillt när man fodrat, fylla på med torv och borsta hysteriskt fällande fölunge?
Dags att ta tag i lastning av föl och påminna Qråkan om transporten, jag vill ju kunna lasta själv och gärna utan trassel...
Ja, jag har att göra om jag vill, men om jag bara vill sitta invid husväggen och lapa sol så gör jag det utan att skämmas nämnvärt, underbara, underbara sol! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar