torsdag 23 maj 2013

Inte rädd för någonting!

Just roat mig med den supertrista sysselsättningen att betala räkningar, bläää.

Men jag har förgyllt dagen med annat skoj också som att rida på qråkan, idag passade det toppen att rida tillsammans med Jenny och hennes Fia och vi tog en tur bort till vår galoppbacke där vi travade en bit för att på slutet fatta galopp.
Qråkan skötte sig exemplariskt och vi gick både först och sist för att öva på att möta världen på flera sätt.
Väldigt nöjd med sig själv var han väl hemkommen och tittade med stooora ögon på min ficka som om " hit med godis för jag var jättebäst"!
Glad är jag då det verkar som att det passar Jenny bra att rida dagtid, då kan jag ju få sällskap ut i skogen lite oftare än jag haft innan.
Fia är dessutom ett perfekt sällskap som inte verkar rädd för någonting, toppen att Qråkan får lära sig att man lugnt kan spatsera varhelst matte styr utan att gasa upp sig!

Fick också lunchsällskap då Lena som är nyopererad börjar känna sig rastlös hemma, skönt att sitta ner och prata skit en stund hon fick också följa med som sällskap när jag mockade i stallet :)

Har fått en nykomling hastigt och lustigt i stallet, en kompis som ska resa bort på semester vars häst blev behandlad igår kom hit för en tiodagars konvalescentuppstallning. Sånt är något jag hade tänkt hålla på med mer innan stallet blev fullt men nu har jag ju några boxar tomma så varför inte fylla dem med konvalescenter?
Tipsa gärna om mig om du vet någon som letar dylikt ställe! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar