fredag 31 maj 2013

Svettigt dressyrpass och är det snart jul månne?

Sagt och gjort hämtade jag min framtida dressyrstjärna i hagen för ett pass dressyr på ridbanan.

Idag övade vi på läxan raka spår på rak häst, svänga med ytterbog på plats, ha ett fräscht tempo samt att jag tänkte mer på min position uppepå min vackre springare.
Trav på fyrkanten med inslag av snett igenom gick enormt bra och vi vinglade bara lite grann, då fick även galoppen bli på fyrkanten och även den gick över förväntan. Han tog fel galopp i högervarvet två gånger, då bröt jag mönstret genom att byta varv, göra en vänsterfattning galoppera ett varv, byta varv igen och prova höger igen. Då satt den, bröt av efter något varv och kollade om det gick igen vilket det gjorde. Då travade jag ett varv år bägge håll för att bekräfta fyrkanten sen fick det vara för idag. Duktig pojke!

Det blev lite varmt idag så dressyrhästen fick en avspolning efteråt.

Lite ork fanns det kvar att busa i hagen :)
Sen lyxade vi till det och åkte och käkade lunch jag och den underbara mannen, handlade mat och bunkrade upp lite dryck!

Somriga drycker!!
På vägen hem såg vi en älg som helt coolt bara stod och tittade på oss, tycker gott att den älgen kan fortsätta bo nere utanför Vagnhärad, vi har nog med älgar här runt Lövsta!

Älg i grönskande skog.
Tog på förmiddagen också en fin bild på konvalescenthästen Toppen och såklart vill han vara med på bloggen.

Fin kille!
Har också upptäckt att tomten borde vara på väg hit, i alla fall om man ska gå efter min blommande amaryllis, är den sen eller tidig? Fin är den hursomhelst!

Vackert tomteröd :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar