torsdag 2 maj 2013

Envisast av dom alla!

Att jag har två underbara hästar med psyken som är kalas kan jag nu skriva under på!
Drog som sagt fram transporten och planerade för lastträning, Qråkan har bara åkt transport en gång när jag hämtade honom för två år sen och här hemma har jag lasttränat honom en hel del men nu var det säkert 8-9 månader sen.
Han följde med mig ut och gick bara rätt in i transporten, det är ungefär som han säger *matte vart ska du, vänta jag hänger med*, lastade väl honom fyra fem gånger sen var jag nöjd med honom för dagen.
Gick sen och hämtade lillprinsessan som bara åkt två gånger och då med sin mamma som "draghjälp", dessutom var hon då så liten att man bara placerade henne in i transporten.
Det var hon inte riktigt lika intresserad av idag kan jag meddela, fnys *jag tänker inte gå in där* envis som en åsna.
MEN då kan jag meddela att det finns en envisare åsna på den här gården som inte hade för avsikt att ge upp förrän földjuret stod i släpet.
Vi stod och hade lite dragkamp en stund och det finns en hel del krafter även i en ettårig häst, men som sagt....
Efter en stund följde hon med mig in och det var väl inte så farligt när allt kom omkring, lastade henne 7-8 gånger och då gick hon bara rätt på.
Jag kan lova att hon var väääldigt nöjd med sig själv och kände sig jätteduktig och märkvärdig efteråt, nu ligger hon platt i hagen och sover så det var nog lite jobbigt också, så söt!
Det är himla bra att ha hästar som enkelt går in i trailern, jag åker väldigt ofta själv på träning och tävling så det måste gå att lasta ensam, dessutom vill jag kunna slänga in dem enkelt i transporten och de skulle skada sig och måste åka iväg akut. Tänk att stå och trassla med lastning med en väldigt sjuk eller allvarligt skadad häst, nej tack!

Efter lunchen ska jag nog passa på att tvätta av släpet, men jag ska läsa lite bok först och kanske sitta en stund i solen, man måste vara noga att blanda nytta med nöje:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar