måndag 20 maj 2013

Hur har vi det med alkoholen?

Hur har du det med ditt drickande egentligen, mitt fungerar finemangs.

Har ju oftast något starkt hemma om lusten för en stänkare faller på, för jag kan lika gärna ta en jäkel på en Måndag som en Onsdag eller Lördag.
Därmed menar jag inte att jag häller i mig kolossala mängder, men ett glas kylt bubbel i solen på kvällskvisten är himlans najs tycker jag, eller ett glas rött uppkrupen i soffan under en filt.
Eller en stor mugg varm choklad med en skvätt rom och sprutgrädde en kylig vinterdag...
Och en kall öl är nästan aldrig "fel".

Dessutom finns det ju ofta något att fira, och då lyfter jag gärna glaset för en skål och då företrädesvis med något starkt....
Lika viktigt är det att ha något gott hemma om det vankas ledighet, att kunna ta en pilliknarkare "när som helst" på dagen inger en viss känsla av ledighet trots att jag även på sommaren ofta har åtaganden med hästarna på gården.
Här bör jag kanske tillägga att jag inte blir så dragen då att jag raglar runt i stallet och sjunger "helan går":)

Och ska man ut och resa är en öl det första jag beställer efter att jag checkat in, även om klockan bara är 06,20 på morgonen, knasigt eller ej men detta är en viktig ritual i mitt resande ;-)

Tja, jag kanske är en törstläpp, men en glad och lycklig sådan i så fall !
Sen har jag inga som helst problem att skoja om "mitt" vin och "min" öl ofta, kanske folk tror att jag lever på endast flytande ;-)
Fast när jag dör ska jag komma inslamrandes i himlen med ett glas vin i ena handen och en chokladkaka i andra tjutandes *vilken jävla resa* typ! ;-)

Har konstaterat att jag gärna skålar och dricker på bild, här kommer ett smakprov.

Skål på nyårsafton förra året

En Cosmo, mumsfillibabba

Skålar och slickar lite på den underbara mannen

Skål bredvid min fina mamma

Skååål igen

Skål med syrran och en jätteballe!

Puss eller skål? :)

Går att skåla med öl också, med Helene som vi tvingar hålla i en öl, hon dricker inte :)
Jag är i gott sällskap i mitt "fördärv" ;-)
Skål från Rhodos
Drömmer om min stooora öl, eller?

Skål på ER!

1 kommentar:

  1. Hej tänkte bara tipsa om att jag just nu kör veckans blogg där du har chansen att bli länkad inför mina 200-600 unika läsare dag:)
    http://www.domkallarmighannes.com/2013/05/veckans-blogg_19.html

    Har även en tävling där du kan vinna en fin mössa/solhatt,sadelskydd m.m till dig själv eller en vän:)
    http://www.domkallarmighannes.com/2013/05/tavling-i-samarbete-med-design-by.html

    Så passa på att gå in och ta dig en titt:)
    Om du inte gillar sådana här kommentarer eller redan fått en liknande så ber jag om ursäkt och hoppas du får en underbar dag:)
    kram

    SvaraRadera