söndag 12 maj 2013

Packad sill, första semesterdagen.

Sitter i skrivande stund på planet lite som en packad sill mellan sonen och en främmande man. Sippar på en öl medans sonen sover lätt dreglande. Har börjat semestern med några kapitel i en av mina "romantiska" böcker och ibland lutar jag mig över sonen för att se ut genom fönstret.
Det borde vara ca en och en halv timma kvar på flygturen, sen är det bara bagageupphämtning och resan kvar till hotellet. Jag har bokat privat transfer så man slipper åka runt till alla hotell o släppa av folk. 
Saknar redan den underbara mannen dock.
Häpnar lite över hur grisiga folk är, att det ska behöva ligga papper på hela golvet på flygplanstoaletten o skräp i hela stolarna när folk lämnar planet....
Kvällsupptatering: Huuur smidigt som helst med den förbokade taxin från flygplatsen, vi kom till hotellet snabbt.
Däremot tänkte jag svimma typ femton gånger då jag är hysyeriskt bilåkrädd och taxichauffören inte körde så väldans sakta och trafikregler eller säkerhet i trafiken här inte direkt går att relatera till Svensk standard!
Vi kastade in packningen och gick ner till stranden för att kolla läget, jag tyckte att det var skitkallt men dotter med fästman och sonen slängde sig i.
Däremot måste jag stolt meddela att jag badade i poolen sen (doppade mig kanske är mer nära sanningen, samtidigt som jag kippade efter andan och kvävde ett tjut) .
Vi har hunnit prova en del gott i baren och jag måste säga att ölen är riktigt god. Matbuffen är, ja en matbuffe, man blir mätt men kanske utan direkt extas. Inte gör dig mig ett dugg dock!
Nu är ungdommarna trötta och halvsovandes och jag sippar på en öl, ljummen luft och plingplongmusik från baren, jag har haft sämre kvällar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar