onsdag 1 maj 2013

Välkomna hem!

Å, ljuva eftermiddag!
Efter förmiddagens ridtur på Qråkan fortsatte dagen att följa glädjens och fint väders tecken.
Jag har rensat mina rabatter från allt gammalt "skit" som låg kvar typ löv och vissna pinnar, jag har planterat mina knölar som jag köpte på trädgårdsmässan, kommer inte ihåg vad jag köpte alls så det blir en trevlig överraskning....
Lagt lite fröer i blöt för såning i morrn och rensat ur krukorna och förberett för sådden.
Den underbara mannen har harvat klart fälten med gräsharven och vi har rensat vid matplatsen där fölisarna haft sin höbal, tusan va spill det blir fast man tycker att man har koll och inte ställer dit för tidigt.
Ridbanan är nyharvad och redo för morgondagens ekipage, kanske Qråkan ska få gå där en sväng bara för att "befästa" dagens små övningar?
Den underbara mannen och jag har suttit flera timmar på altanen i solen och pratat om livet både stort och smått, kanske fick vi slicka lite på varsitt glas vin också.
Sen gick vi bort till vår "bakgård" kalkbrottet och slängde ner lite bröd men fiskarna verkar inte ha vaknat till där än, några som varit vakna hela tiden är vildsvinen som bökat runt i skogen precis bakom ridbanan, inte sååå himla skoj att veta att de är så nära :(


"eget" kalkbrott 50 m från ridbanan.

Några som också vaknat till och kommit hem är svalis och svalis, idag den 1 Maj flög de in genom stallfönstret för första gången i år, välkomna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar