tisdag 28 maj 2013

En fantastisk fördel!

Har upptäckt en fantastisk fördel med att ha en konvalescenthäst här, den ska promeneras, jag måste promenera med den och jag får alltså motion!
Eftersom jag är en latkorv som behöver puschas och dras i örat för att röra mer på mig än nöden kräver blev detta en bra uppstart för mina promenader igen.
Erkänner utan att skämmas att jag slutade med promenaderna när det var fullständig isgata här och jag har inte kommit igång riktigt efter det. Tursamt nog har jag ju börjat rida mer på Qråkan och jag gör fortfarande mina situps fast inte varje dag.
Men såklart borde jag röra på mig mer och speciellt nu inför grill och vitt vinsäsongen, blir gärna att det kryper sig på någon extra valk runt midjan annars :(

Har haft sällskap av Jennifer på förmiddagen och det är alltid lite roligare att vara två, kolla hagar, packa höpåsar, mocka, göra kraftfoder och pyssla med och promenera med Toppen.
Nu är jag mätt som en korv efter lunchen och jag ska nog stranda i solsängen ett tag, siesta i solen... tristare kan man väl ha det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar