torsdag 23 maj 2013

Något man bara gör, inte tänker på!

Märkligt ibland hur man drömmer och hur det påverkar en ett bra tag efter att man vaknat och gått upp.

Kortfattat drömde jag inatt om att jag försov mig rätt så rejält och att det var folk som väntade på mig och mina tjänster, eftersom jag vanligtvis är extremt punktlig vaknade jag med en känsla av halv panik och besvikelse över situationen. Vidare drömde jag att en bettring gick sönder när jag red på Qråkan och hela tränset bara föll av, så idag ska jag kolla igenom alla mina bett noga ifall jag fick en vink där! :)

Fick en underbar syn i morse när jag (långt innan klockan skulle ha ringt) gick upp, Qråkan stod och snosade på fölistjejerna över staketet. Han blundade och bara mös med dem båda, sååå gulligt!
Just när jag skriver sådana saker slår det mig roat hur en icke hästmänniska som läser detta ser på det man skriver, gulle hit och sötis dit.
Men man jag blir lite barnslig runt mina djur och det är något jag "bara" gör, inte tänker på.

Står också med en trasig bil, den skrapade lite i bromsarna innan jag åkte till Rhodos och när jag i måndags åkte för att köpa maskmedel åt alla hästar upptäckte jag att bromsarna knappt tog ett skvatt, kul!
En liten reparation med efterföljande faktura är preciiis vad jag behöver och vill ha nu, skit!

Men, i dessa lägen tittar jag mig omkring och ser vad jag har istället, en bil och extra pengar är ingenting mot min och min familjs hälsa och det är det som räknas i slutändan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar