fredag 24 maj 2013

Har kommit till insikt om en sak!

Vårbruk på gården!

Det vill säga stängselpyssel och tråddragning i sommarhagarna, har också byggt en ny sjukhage i anslutning till de andra hästarna med lite grönt till konvalescenthästen då han i morgon ska slippa stå inne på box.
Efter promenaden i morse fick han beta en stund då förhoppningen är att han ska kunna gå tillbaka till sin beteshage efter en tids vila och då är det ju skönt om han slipper "betas in" igen och få fler foderbyten i onödan.
Snäll är han i alla fall och hålla på med och leda och hemskt söt, ska ta ett kort på fejset så ska ni få se :)

Vårbruk kan man väl säga att vi har även inne för nu ska köket pimpas om, ut med alla köksmöbler och in med nya som passar bättre till vårt kök och våra behov. Min syrras älsta ville gärna ha möblerna (lite affektionsvärde då det är mormor och morfars gamla) så det känns skönt att slippa slänga. Kökslampan blir jag också av med, kvar har jag dock en sekretär i betsad björk som åker på tippen om ingen vill ha?? Någon? ;-)

Har också kommit till insikt om en sak, varför jag undviker att ringa till folk.
Jag vet och känner att jag inte alls varit lika social som jag kanske vill, har skyllt lite på att jag haft en rätt så tuff höst, vinter och vår MEN det är inte bara där skon klämmer.
Jag hör knappt vad folk säger i telefonen längre, har faktiskt börjat ha en hörselpropp med mig så jag kan proppa in den i det lediga örat så jag kan höra lite bättre vad folk säger, gälla/höga röster är knappt hörbart snabbpratare likaså.
Sitter jag i bilen är det nästan så att jag får gissa hälften av vad folk säger så det är nog den stora förklaringen till att jag inte är lika social, jag undviker helt enkelt att ringa...

Får väl gå och kolla öronen, har jag tur är det bara en bamsepropp av vax och hästskit, håll tummarna för det!


1 kommentar:

  1. Använd headset med bra såna där pluppar man sätter i öronen, de är toppen :)

    SvaraRadera