söndag 19 maj 2013

En veckas semester = större röv! Bild!

Det är ju inte bara jag som semestrat, även Qråkan har fått helt ledigt en vecka.
Just efter en ledighet tycker jag alltid att det händer saker med hästarna då muskler måste ha viloperioder för att kunna hämta sig och utvecklas på ett bra sätt.
Och banne mig hade hästen både fått liiite grövre hals och rumpan såg större ut. Najsis!
Longerade honom lite idag för att återuppta ridningen i morgon, nu ska jag ha lite mer schemalagd träning med fler mål för honom.
Under longeringen flög det in en insekt rakt in i mitt ena öga, den måste ha blivit jätterädd då den nog hade skitit innan den flög vidare, hade en snuskig lukt av unken bärfis från ett svidande öga hela longeringen... Stackars jag va?
Tog ett kort med mobilen, tyvärr vänder han sig bort men denna gång får vi klara oss utan hans fina fejs :)

Mattes prins!

Visst börjar han se mer "färdig" ut, eller är jag en partisk önsketänkande hästägare nu?

Har också haft de bästa gräsklipparna på gräsmattan, småtjejjerna fick ställa upp och gjorde ett bra jobb, tills de blev för mätta och trötta. Tyvärr också (suddig) mobilbild.

Zzznark!
Här har det också skett en inflytt och en utflytt i stallet. Fidde med familj ska prova ett annat stall och Jenny kommer tillbaka med sina nya häst som förövrigt blev sååå superglad när hon fick komma ut i stor hage att hon leker runt fortfarande ibland efter snart fem timmar.
Kul när man ser så tacksamma hästar och kul att Jenny ville komma tillbaka då hon varit en trevlig, omtyckt  och lättsam inackordering tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar