onsdag 23 januari 2013

Beach eller Bicth 2013?


Sådär ja! Nu är träningscamp Beach 2013 igång och tröttnar jag på träningen blir det Bitch 2013 istället. Lika bra att ha reservplanen klar så att säga!



Jag trotsade alla ursäkter och igår blev det en timmas powerwalk med Gaby, i skoteroverall och vinterkängor, attans så lätt det kommer att vara sen i gympaskor.
Fast det var inte så jobbigt ändå, jag går ju en hel del här hemma på dagarna och ofta då med en tung höpåse eller vattenhink, fast jag skulle ljuga om jag sa att jag inte blev lite svettig.
Ganska trivsamt att gå där och småprata och då vi höll ett högt tempo ökar ju småpratet ansträngningen vilket är bra då vi båda tänkt bli skitsnygga nu!
Gaby är taggad och började prata om situps och armhävningar också, jag hörde bara bla, bla, bla och bytte samtalsämne, herregud, en sak i taget ;-)

Jag gillar också att softa framför datorn

Avslutade med att sjunka ner i ett hett bad sen vidare till soffan under favoritfilten, ganska jävligt nöjd med mig själv!
Jag drack till och med två glas vatten! Jag har ett problem med detta vattendrickande, jag känner aldrig törst och dricker nästan aldrig något mellan måltiderna och till maten blir det ett glas mjölk och till frukostmaten ett glas juice och en kopp te.
Ibland tvingar jag mig att komma ihåg och ibland ringer den underbara mannen och påminner så det ska slippa lukta lösningsmedel när jag pinkar...
Men jag ska verkligen försöka nu, om jag ställer ett glas vid datorn och fyller på det varje gång jag går därifrån så kanske kanske det blir några glas om dagen.
Dessvärre fick jag i morse vatten på kvarn att träning är smått ohälsosamt då jag vaknade med migrän.
Fast det "behöver" ju inte vara promenaden, det har ju varit lite mycket nu som kanske "tar ut sin rätt" men jag tog några piller och väntar ut den innan jag börjar mocka dagens skörd.

PW igen på torsdag, hej och hå!


7 kommentarer:

  1. Duktigt att vårda din kropp o inte bara hästarna! Tips: Gåstavar!!!! Fördubblar nästan förbränningen, hjälper dig att hålla balansen i halkan och lösgör knutarna i nacke o rygg efter mockning. :) Fia

    SvaraRadera
  2. Vi ska få in lite andra övningar än "bara" en fot framför den andra... om jag så ska behöva muta med en flaska vin ;)

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag har skrivit ett inlägg om mina mål för 2013 när det gäller träning och hälsa samt lite tips! Det skulle betyda så mycket om du kunde läsa inlägget och gärna rösta på det!(röst-knappen finns i slutet av inlägget)
    Jag ber om ursäkt ifall du inte gillar en sån här kommentar… Kram på dig!

    http://naathalieekstrom.blogg.se/2013/january/mitt-mal-2013.html#comment

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag går in och kikar på din blogg :)

      Radera
  4. Beach eller bitch 2013. Det tål att funderas på... ;)

    SvaraRadera