söndag 27 januari 2013

klämmer på något mjukt...

Helgen blev en brokig blandning av oplanerade saker, helt ok av dessa slag tycker jag.

Fredagens middag ute på restaurang ändrades i sista stund till förmån av en spontaninbjudning av goda grannarna med fler goa grannar på besök. Kvällen blev trivsam och både vinet och de glada skratten flödade, skönt att få koppla av och umgås med glada människor.

Gänget samlat på vår framsida inför en utekväll i Trosa i somras.

När klockan ringde för Lördagens morgonutsläpp hade jag kunnat betalt en god slant för att få ligga kvar i min sköna säng (japp, jag låg på min sida när jag vaknade!)
Men pållarna vill ut och det är bara att masa sig upp blek om nosen eller ej!
Hade väl inte sån fart på förmiddagen men sen kom Gaby för vår promenad och när jag frågade om vi kanske kunde ta det lite lugnt, sneglade hon på mig med den där blicken, så det var bara att traska på... No mercy!

Även idag blev det en power walk och idag gick det betydligt lättare lite beroende på att jag i dessa blidgrader tog på mig gympadojjor istället för vinterkängorna, vi konstaterade att det nog är jobbigare att prata än att gå, för när man pratar ihållande en stund blir man riktigt andfådd, och prata, det kan både Gaby och jag!
Massage fick jag sen och idag var ryggen bäst ever... om det är promenaderna eller annat vet man inte men skönt är det, kropp och knopp mår prima!

Nu under kvällen fick den underbara mannen ett ryck och fick oss att röja i tvättstugan, två stora fullproppade sopsäckar blev det och vi har beslutat slänga ett stereorack en sekretär och två hurtsar.
Även köksmöblerna ligger pyrt till, själva bordet och stolarna har sett sina bättre dagar men kökssoffan är en gammal variant så den kanske man bör sälja?
Ut med det gamla och in med nytt! Så superskönt.

Sitter och klämmer lite på magfettet och tycker nog banne mig att det är lite lösare och mjukare.. något händer och jag är nöjd!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar